Live uitzending Gepauzeerd

Tijdformat: hh:mm
    Er is geen actieve pagina
    vergroten Sluiten

Op 9 maart wordt uw raad meegenomen in de ontwikkelingen rondom de woningbouwopgave. Om de discussie te kunnen stroomlijnen, ontvangt u op voorhand de aanpak woningbouwversnelling (zoals begin 2020 in de raad toegelicht) en de regionale begrippenlijst wonen. Hiermee kunt u zich inlezen in de context van deze toelichting en de meest technische begrippen bij de hand houden tijdens de bespreking.

Tijdens de beeldvormende avond ligt de focus op het deel van het woonbeleid dat ingaat op de nieuwbouwopgave en nog specifieker de stand van zaken omtrent de woningbouwversnellingsopgave. Het gaat op deze avond in principe niet om de ruimtelijke inpassing van de woningbouw, zoals de mate van verdichting of de hoogte van bebouwing. Het gaat wel over volkshuisvestelijke aspecten: voor wie moeten we wat voor soort woningen bouwen? En hoeveel dan? Welke sturingsmiddelen hebben we daarbij als gemeente? En waar hebben we als gemeente geen invloed op?

Op basis daarvan nemen we u mee in wat er op dit moment gebeurt in het kader van de woningbouwversnelling. Hoe doen we dat? Welke keuzes worden gemaakt? Wanneer en in welke rol komt de raad aan bod. En natuurlijk staan we daarbij ook stil bij actuele ontwikkelingen, zoals de Actieagenda Wonen en de mogelijkheden en onmogelijkheden van nieuwe of innovatieve toepassingen.

• 2 Sluiting

Bespreken