Live uitzending Gepauzeerd

vergroten Sluiten

Vergadering : Gemeenteraad (Beeldvormend), 13 april 2021 19:30:00

Algemene vergader informatie

Beeldvormende raadsavond over Regionale Energiestrategie Op dinsdagavond 13 april om 19.30 uur worden met de gemeenteraad de beelden gevormd rondom de Regionale Energiestrategie (RES). Via deze link vindt u de informatie: https://energieregiomre.nl/nieuws/1888408.aspx Landelijk, en ook in onze regio, staan we voor een grote opgave om minder energie te verbruiken en om meer energie op te wekken. Een belangrijk onderwerp van de vast te stellen strategie is de grootschalige duurzame opwekking van energie. De regio is al geruime tijd bezig om tot deze strategie te komen. Tijdens de beeldvormende avond wordt toegelicht hoe dit proces eruitziet en waar we nu staan. Er wordt ingegaan op wat er nu in de RES staat beschreven. Dit ook ter voorbereiding van de zienswijzen die alle regiogemeenten nog op deze strategie mogen indienen dit voorjaar. Voorzitter: Wim Groenendijk

Datum:
13 apr. 2021, 19:30
Locatie:
MS Teams

Hoofdvergadering

MS Teams
  • 1 Opening

Bespreken
    Archief film Gepauzeerd
    Fragmenten
    Fragment 1 01:26:14 Download Afspelen
    Sprekersfragmenten
    Er zijn geen sprekersfragmenten
    Tijdformat: hh:mm
    Er is geen actieve pagina
    vergroten Sluiten
    Op dinsdagavond 13 april om 19.30 uur worden met de gemeenteraad de beelden gevormd rondom de Regionale Energiestrategie (RES). Landelijk, en ook in onze regio, staan we voor een grote opgave om minder energie te verbruiken en om meer energie op te wekken. Een belangrijk onderwerp van de vast te stellen strategie is de grootschalige duurzame opwekking van energie. De regio is al geruime tijd bezig om tot deze strategie te komen. Tijdens de beeldvormende avond wordt door deskundige ambtenaren toegelicht hoe dit proces eruitziet en waar we nu staan. Er wordt ingegaan op wat er nu in de RES staat beschreven. Dit ook ter voorbereiding van de zienswijzen die alle regiogemeenten nog op deze strategie mogen indienen dit voorjaar. Wilt u graag meer weten over de strategie van onze regio? De (digitale) beeldvormende raadsavond is live te volgen via www.gemeenteraad.veldhoven.nl.
  • 3 Sluiting

Bespreken