Live uitzending Gepauzeerd

vergroten Sluiten

Vergadering : Gemeenteraad (Beeldvormend), 06 juli 2021 19:30:00

Algemene vergader informatie

Het Citycentrum is belangrijk voor Veldhoven en haar inwoners. Een centrale plek voor ontmoeting en ontspanning, waar gewinkeld kan worden en voorzieningen aanwezig zijn zoals het gemeentehuis, de bibliotheek, de bios, het zwembad en theater De Schalm. De functie van het Citycentrum staat echter onder druk. Het Citycentrum voldoet steeds minder aan de huidige en toekomstige wensen van bezoekers. Een heroriëntatie op en investeringen in de toekomst van het Citycentrum zijn noodzakelijk om van het Citycentrum een toekomstbestendig en kloppend hart voor alle Veldhovenaren te maken. Wat is daarvoor nodig? Dat is de vraag die centraal stond bij de totstandkoming van een verkenning op de toekomst van het Citycentrum. De verkenning geeft antwoorden op de omvang van de opgave die voorligt, kansen en vervolgopdrachten. Tijdens de beeldvormende avond zal deze verkenning worden toegelicht en een eerste inkijk worden gegeven in de vervolgstappen en de benodigde kaders (inclusief participatiekaders) die in oktober aan de raad worden voorgesteld.

Datum:
06 jul. 2021, 19:30