Agenda beeldvormende avond 6 december 2022

Gepubliceerd op: 30 november 2022 09:11

De gemeenteraad komt op dinsdag 6 december 2022 bijeen voor een gecombineerde raadsavond in de raadzaal van het gemeentehuis, Meiveld 1 in Veldhoven. Deze avond start met een stukje besluitvormende raadsvergadering, gevolgd door de beeldvormende bijeenkomst en daarna een oordeelsvormende raadsvergadering. De avond is openbaar en begint om 19.30uur. De avond wordt uitgezonden via http://gemeenteraad.veldhoven.nl en via Omroep Veldhoven.

Op http://gemeenteraad.veldhoven.nl vindt u via de kalender meer informatie over deze avond.

Agenda Besluitvorming:

• Incidenteel Verruimen minimabeleid
Tijdens de begrotingbehandelingen heeft de portefeuillehouder de Raad toegezegd met een voorstel te komen om inwoners met een laag inkomen incidenteel tegemoet te komen, vanwege het huidige koopkrachtverlies.

Onderwerp Beeldvorming:
Het Klimaatuitvoeringsprogramma

Het klimaat verandert en de gevolgen daarvan worden steeds zichtbaarder. De temperatuur gaat omhoog, het wordt droger en tegelijkertijd wordt de neerslag extremer. De kans op wateroverlast, hitte en droogte brengen risico's met zich mee voor onze leefomgeving. Om een prettige en leefbare omgeving te behouden moeten we ons aanpassen aan het veranderende klimaat (klimaatadaptatie).
Om in Veldhoven de klimaatadaptatie vorm te geven gaan we werken met een klimaatuitvoeringsprogramma daarin komen de ambities, doelstellingen en activiteiten te staan waar we als gemeente mee aan de slag kunnen gaan.

Agenda Oordeelsvorming:
• Regionaal project De Groene Zone Isoleren
Eind 2021 is de Transitievisie Warmte voor Veldhoven vastgesteld. Om handen en voeten te geven aan de uitvoering heeft het college in 2022 het Uitvoeringsprogramma Gebouwde Omgeving vastgesteld.
• Vaststellen Actualisatie financiële beleidsnota's
Periodiek worden de financiële beleidsnota's geactualiseerd. Waar nodig en relevant zijn er aanpassingen doorgevoerd.
• Vaststellen Legesverordening 2023
De gemeentelijke belastingen maken deel uit van de totale gemeentelijke inkomsten.
Jaarlijks moeten deze opnieuw worden vastgesteld.
• Vaststellen 'Verordening tot wijziging van de Algemene plaatselijke verordening'
Gebleken is dat er aantal wijzigingen in de Apv nodig zijn. Hierbij gaat het om een aantal inhoudelijke wijzigingen.