Agenda besluitvormende raadsvergadering 14 juni 2022

Gepubliceerd op: 07 juni 2022 09:06

De gemeenteraad vergadert op dinsdag 14 juni 2022. Deze besluitvormende vergadering begint om 19.30 uur. U bent welkom de vergadering in de raadzaal bij te wonen.
Via https://gemeenteraad.veldhoven.nl kunt u de agenda en vergaderstukken inzien en de vergadering live volgen. Ook wordt deze vergadering live uitgezonden via Omroep Veldhoven.

Vaststellen Procesvoorstel: participatie omgevingsplan Zonderwijk
Begin dit jaar heeft de raad de Omgevingsvisie vastgesteld. Deze kan nu vertaald worden in een omgevingsplan. Dit wordt gebiedsgericht aangepakt, met als eerste gebied Zonderwijk. De wens is om dit plan samen met inwoners en belanghebbenden op te stellen. In het voorliggende procesvoorstel staat de aanpak beschreven.
Actualisatie Reglement van orde van de raad en overige regelingen
Aan het einde van bestuursperiode 2018-2022 heeft een evaluatie plaatsgevonden van de vergaderstructuur en werkwijze van de gemeenteraad. Uit deze evaluatie zijn verbeterpunten naar voren gekomen. Een deel van deze verbeterpunten leidt tot aanpassing van het Reglement van orde van de raad en de verordeningen voor de auditcommissie en de werkgeverscommissie.

Als burger kunt u tijdens de vergadering inspreken over (sterk) gewijzigde voorstellen na een eerdere behandeling in een oordeelsvormende raadsbijeenkomst, dan wel over direct geagendeerde onderwerpen. Wanneer u wenst in te spreken, meldt u zich dan uiterlijk 48 uur vóór de vergadering bij de griffie via griffie@veldhoven.nl of telefoonnummer 14 040. U dient uw bijdrage van tevoren schriftelijk bij de griffie aan te leveren.