Agenda oordeels- en besluitvormende raadsvergadering 21 juni 2022

Gepubliceerd op: 14 juni 2022 13:06

Deze avond vangt aan met een extra besluitvormende raadsvergadering, die om 19.30 uur begint. De oordeelsvormende vergadering begint om 20.00 uur en vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis, Meiveld 1 te Veldhoven. U bent welkom om hierbij aanwezig te zijn.

Via https://gemeenteraad.veldhoven.nl kunt u de agenda en vergaderstukken inzien en de vergadering volgen. Ook wordt deze vergadering live uitgezonden via Omroep Veldhoven.

Agenda besluitvormende raadsvergadering:

• Aanwijzingsbesluit Griffie
Er wordt een nieuwe griffie en een plaatsvervangend griffier aangewezen.
Besluit op bezwaarschrift

Agenda oordeelsvormende raadsvergadering:

• Vaststellen Verordening uitvoering en handhaving
Met het vaststellen van de verordening wordt voldaan aan de wettelijke verplichting van de Omgevingswet.
Vaststellen Verordening nadeelcompensatie
Met het vaststellen van de verordening wordt geanticipeerd op nieuwe wetgeving over nadeelcompensatie en een uniforme werkwijze wordt omschreven voor de afhandeling van alle aanvragen tot nadeelcompensatie.
Jaarstukken 2021
De jaarstukken geven gemeentebreed inzicht in de in 2021 geleverde prestaties, ingezette middelen en bereikte resultaten.
Kadernota 2023
De kadernota 2023 legt de financiële en beleidsmatige kaders vast voor de komende jaren. De kadernota 2023 legt de basis voor de voorbereiding van de programmabegroting 2023-2026

Afscheid griffier de heer Wasser
Volgend op het Aanwijzingsbesluit Griffie neemt de huidige griffier vanavond afscheid van de gemeenteraad.

Als burger kunt u tijdens de vergadering inspreken over geagendeerde voorstellen.
Insprekers krijgen tijdens deze avond per persoon maximaal 5 minuten de tijd om de raads- en steunfractieleden te informeren.
Als u wenst in te spreken, meldt u zich dan uiterlijk zondag 19 juni aan via griffie@veldhoven.nl.