Agenda oordeelsvormende raadsvergadering 24 mei

Gepubliceerd op: 17 mei 2022 10:05

De gemeenteraad vergadert op dinsdag 24 mei 2022. Deze oordeelsvormende vergadering begint om 19.30 uur en vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis, Meiveld 1 te Veldhoven. U bent welkom om hierbij aanwezig te zijn.
Via https://gemeenteraad.veldhoven.nl kunt u de agenda en vergaderstukken inzien en de vergadering volgen. Ook wordt deze vergadering live uitgezonden via Omroep Veldhoven.

• Vaststellen Procesvoorstel: participatie omgevingsplan Zonderwijk
Begin dit jaar heeft de raad de Omgevingsvisie vastgesteld. Deze kan nu vertaald worden in een omgevingsplan. Dit wordt gebiedsgericht aangepakt, met als eerste gebied Zonderwijk. De wens is om dit plan samen met inwoners en belanghebbenden op te stellen. In het voorliggende procesvoorstel staat de aanpak beschreven.
• Actualisatie Reglement van orde van de raad en overige regelingen
Aan het einde van bestuursperiode 2018-2022 heeft een evaluatie plaatsgevonden van de vergaderstructuur en werkwijze van de gemeenteraad. Uit deze evaluatie zijn verbeterpunten naar voren gekomen. Een deel van deze verbeterpunten leidt tot aanpassing van het Reglement van orde van de raad en de verordeningen voor de auditcommissie en de werkgeverscommissie.

Als burger kunt u tijdens de vergadering inspreken over geagendeerde voorstellen.
Insprekers krijgen tijdens deze avond per persoon maximaal 5 minuten de tijd om de raads- en steunfractieleden te informeren.
Als u wenst in te spreken, meldt u zich dan uiterlijk zondag 22 mei aan via griffie@veldhoven.nl.