Veldhoven Kiest! Het lijsttrekkersdebat

Gepubliceerd op: 25 februari 2022 11:02

Op 14, 15 en 16 maart kiest Veldhoven de nieuwe gemeenteraad! U kunt dan kiezen tussen zeven politieke partijen en hun kandidaten. Maar wat vinden de zeven lijsttrekkers eigenlijk van belangrijke Veldhovense thema's? En waarom vinden ze dat? Dat hoort u tijdens Veldhoven Kiest!, het algemene verkiezingsdebat van de gemeente Veldhoven, Theater De Schalm en de Bibliotheek Veldhoven. Dit debat is op maandag 7 maart van 19.30 – 21.30 uur. U kunt het debat bijwonen in De Schalm en thuis volgen.

Debatleidster Suzanne Bollen en sidekick Mark van der Linden dagen de lijstrekkers uit over hun ideeën voor Veldhoven. Moet er in het centrum minder ruimte voor de auto komen? Mag de OZB omhoog om gemeentelijke voorzieningen te verbeteren? Moet er meer geld naar kunst en cultuur? Alle lijsttrekkers kunnen op deze en andere stellingen reageren, waarna er één-op-één debatten volgen.

Debat volgen
Wilt u Veldhoven Kiest! bijwonen? Dat kan! Kaartjes zijn gratis te verkrijgen via de website van De Schalm. De zaal van De Schalm gaat om 19.15 uur open. Wilt u het debat thuis volgen? Dat kan via www.deschalm.com, Omroep Veldhoven en de Facebookpagina's van De Schalm en de gemeente Veldhoven.

Kieskompas
Bij het debat worden stellingen en resultaten van Kieskompas gebruikt. Deze online stemhulp is te gebruiken via veldhoven.kieskompas.nl.