Informatieavond vanuit RES-MRE

• 19 mei 2021 19:00 tot 21:00
  • locatie: digitaal
Direct opslaan in uw agenda

-Ter informatie- Aan de raadsleden van de deelnemende gemeenten

Geachte raadsleden,

Op 17, 18 en 19 mei hebben de informatiebijeenkomsten over de totstandkoming van het MER plaatsgevonden. Tijdens deze bijeenkomsten is er ingegaan op de milieueffecten van grootschalige zonne- en windparken in de regio. Het milieueffectrapport dat is opgesteld als onderdeel van de Regionale Energiestrategie werd gepresenteerd. Ook was er tijdens de bijeenkomsten ruim de gelegenheid om vragen te stellen. We zijn blij te kunnen zeggen dat hier dan ook goed gebruik van is gemaakt.

Het MER ligt van 3 mei tot 14 juni 2021 ter inzage. Deze bijeenkomsten zijn gehouden ter ondersteuning van de inzageperiode. De Provincie is het bevoegd gezag in deze periode.

Mocht u de bijeenkomsten gemist hebben of wel aanwezig zijn geweest maar deze nog graag terug willen kijken, dan geven wij u hiertoe graag de gelegenheid. U kunt de bijeenkomsten bekijken zolang de inzage periode loopt.

U kunt de gewenste bijeenkomst terugkijken door op de onderstaande link te klikken.

• Bekijk hier de video van de bijeenkomst voor de A2 gemeenten
  • Bekijk hier de video van de bijeenkomst voor De Peel
  • Bekijk hier de video van de bijeenkomst voor de Stedelijk Gebied Eindhoven
  • Bekijk hier de presentatie of download de PDF

Wilt u de stukken inzien die ter inzage liggen? Klik dan hier

Wilt u een zienswijze indienen? Klik dan hier

We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Metropoolregio Eindhoven

E: energie@metropoolregioeindhoven.nl

W: www.energieregiomre.nl

Op 19 mei houdt de MRE een informatieavond in het kader van de RES. Het gaat over het milieueffectenonderzoek dat is uitgevoerd. Deze brengt de milieugevolgen van de opwekking van elektriciteit met grootschalige zonne- en windparken op een objectieve manier in kaart.

Ook voor raadsleden kan dit interessant zijn. Zie de aanmeldlink met meer info:

Activiteiten overzicht
madiwodovrzazo