Live uitzending Gepauzeerd

Er is geen actieve pagina
    vergroten Sluiten
  • Vaststellen van de notulen van de oordeelsvormende vergadering van 7 mei 2018
  • - Mededelingen college in het kader van de actieve informatieplicht. - Vragen van raadsleden (indienen uiterlijk 48 uur voor de vergadering bij de griffie).
  • indienen uiterlijk 48 uur voor de vergadering bij de griffie
  • Het spreekrecht staat open op geagendeerde (raads-)voorstellen. U kunt zich aanmelden om gebruik te maken van het spreekrecht via e-mail Griffie@veldhoven.nl of telefoonnummer 14 040. Als inspreker hebt u maximaal vijf minuten de tijd om de vergadering te informeren.
  • Het Regionaal Veiligheidsplan is een samenwerkingsplan van 38 gemeenten in Oost-Brabant, Openbaar Ministerie en politie voor de periode 2019 - 2022. Uitgangspunt is een bovenlokale prioritering en aanpak van problemen. De volgende gezamenlijke strategische thema’s zijn benoemd: Veilige woon- en leefomgeving; Ondermijnende criminaliteit; Maatschappelijke onrust, radicalisering en polarisatie; Cybercrime en Cybersecurity. Enkele belangrijke basisteam-brede veiligheidsthema’s - zoals crisisbeheersing, brandveiligheid, jeugd, alcohol en drugs - zijn niet specifiek benoemd in dit voorliggende Regionaal Veiligheidsplan. Deze thema’s worden separaat benoemd in het nog vast te stellen Integraal Veiligheidsplan de Kempen.
  • Met de kwartaalrapportage informeert het college de raad op programmaniveau over de afwijkingen die zich in het tweede kwartaal hebben voorgedaan vergeleken met de begroting 2018. Hierbij wordt inzicht gegeven hoe met afwijkingen (financieel en beleidsmatig) wordt omgegaan en wordt een oplossing en/of bijsturing voorgesteld. De ontwikkeling van het meerjarensaldo en de negatieve bijstellingen in deze kwartaalrapportage maken het noodzakelijk dat terughoudend zal moeten worden omgegaan met de beschikbare middelen.
  • 9 Sluiting

Akkoord
    Besluitvorming over de in deze vergadering geagendeerde onderwerpen vindt in beginsel plaats in de raadsvergadering van 25 september.